lørdag 14. juli 2007

HAGEN MIN












Alle som kjenner meg vet at hagen er min lidenskap her i livet. Jeg bruker nok tusenvis av kroner på den hvert år. Min gode unnskyldning for dette er at jeg nesten aldri bruker penger på å gå på byen og kaste bort penger på fyll og spetakkel


(... og så har jeg jo begynt å få englevinger...)







Nei, oppriktig talt så er hagen for meg terapi og den bringer meg bare gleder. Å
se det vokse og gro er en sann nytelse for kroppen og sjelen. Hver vår gleder
jeg meg til å "hilse" på "barna" mine som jeg kaller dem. Jeg husker dem fra
året før og jeg gleder meg til å se de har blitt større og sterkere.. Noen
faller selvfølgelig også bort og har fryst i hel i løpet av vinteren - det er
dessverre en del av det å være hageeier. Men heldigvis får man kjøpt nye på
gartneriet!



Da jeg flyttet hit til Skien i 2002 var det pga stresset og maset og stadige økonomiske problemer som eneboere i Oslo gjerne opplever. Lykken var å selge blokkleiligheten og for disse pengene få et lite gammelt skeivt hus og en passe stor hage! Jeg er evig glad for at jeg tok dette valget.









Da jeg kom hit var det kun noen få dagliljer og noen slitne busker og ÈN rododendron og ÈN pion i hele hagen... I dag er det blomster og busker overalt!!!





Vinteren er det verste tiden av året for meg. Jeg lever liksom bare på sommeren. Jeg er som bjørnen og går nærmest i hi om vinteren. Mitt neste store ønske og prosjekt nå er å få meg et drivhus så vinteren kan kortes ned og at våren kan begynne allerede i januar/februar med stilklinger og såing i et isolert drivhus.. Ikke for stort men akkurat passe ;-)
















Ingen kommentarer: